sâmbătă, 16 aprilie 2016

Recenzie Cautand fericirea Vol.I, Vol. II de Teresa Wojcik

Romanul de dragoste „CĂUTÂND FERICIREA“ prezintă confruntarea celor două forțe ce alcătuiesc ECHILIBRUL : iubirea și ura , binele și răul, plusul și minusul pe care le regăsim în viața fiecăruia dintre noi.
Întruchipând în cele două personaje Aimèe și Hades provocările și tentațiile adolescenței, autoarea Teresa Wojcik, aduce prin această carte un mesaj tinerilor de vârsta ei: ,,Căutarea Fericirii este o călătorie de introspecție spre echilibrul personal, spre desăvârșirea comuniunii, spre viața însăși“.
Aflată la vârsta adolescenței, scriitoarea Teresa Wojcik, debutează cu acest roman de dragoste, scris într-un mod inedit, fiind primul roman cu peste 900 de pagini scrise pe un telefon mobil, strângând peste 1 320 000 de cititori în mediul on-line.

Romanul de debut al Teresei Wojcik „Căutând fericirea“  ̶  te seduce prin prospețimea scrisului. Este un roman „imaginat“ de o adolescentă, pentru adolescenți, dar, tot atât de bine, își poate găsi cititori și printre maturi… Cine nu își dorește să se întoarcă înapoi, în timp, să evadeze din viața cotidiană? Este o poveste de dragoste absolut cuceritoare, care a avut peste 1400000 de vizualizări online. Principala idee a acestei cărți este procesul de transformare a emoțiilor toxice și a traumelor din copilărie, în creuzetul iubirii împărtășite. Schimbarea este profundă și surprinzătoare chiar și pentru cei doi protagoniști care trăiesc o iubirea intensă. Modul în care autoarea te conduce pe acest drum al transformării emoționale, te face să te identifici cu personajele și să devii tu însuți parte din poveste.

E destul de soncant cum o carte, scrisa de un autor roman, poate sa te suprinda in asemenea hal. Si nu orice autor. 18 ani?! Wtf?! Eu la 18 ani… nu cred ca eram capabila de asemenea simtiri, gandiri si sentimente. Ma consideram matura la vremea aceea, insa vazand felul cum Teresa (pseudonimul autoarei) a reusit sa imi zdruncine gandirea si sentimentele, nu cred ca eram in maturitatea de care ea da dovata. CPentru astfel de ganduri trebuie sa fii trait mult si experimentat atatea fericirea si totodata o dubla tristete la aceea fericire.

Ambele volume iti transmit modul matrut de gandirea a autoarei, felul cum se joaca cu cuvintele, felul cum a reusit prin simplitatea lor sa iti ofere atatea emotii si a-ti pune la bataie modul de a gandi despre viata ta. Chiar daca iti prezinta un caz din viata cuiva, care poate sau nu sa existe, toate intamplarile, actiunea si evenimentele lor tinzi sa le asociezi cu viata ta de zi cu zi. Asta e lucrul de care ne reaminteste tanara autoare noua, cititorilor: sa nu uitam pentru ce citim. Da, citim pentru poveste, insa citim pentru mult mai mult. Citim, pentru ca, din fiecare poveste deprindem ceva, mentalitatea noastra sufera transformari. Pentru ca, citind, traim prin pori si ochii personajlui, incat simtim ca noi suntem acele personaje.

Cartile acestea imi aduc aminte de volumele lui Jamie Mcguire, care au aparut la Editura Trei: Fericirea incepe azi si Fericirea mea esti tu. In primul rand, pentru ca sunt scrise din perspective ambelor personaje principale, si al doilea lucru, pentru ca povestea este destul de asemanatoare, cat si personajele. Insa ceea ce o difera de aceasta este transformarea ei, a povestii, in ceva mai bun, mai matur, mai complicat si totodata atat de simplu. Pe parcursul primul volum, personajele principale, cele vizate de fapt si in jurul carora se construieste toata actiunea, interactioneaza, romantic chiar, din primul capitol, dar nu exista un moment de intimitatea intre ei, facandu-te sa vrei mai mult, sis a iubesti cartea din ce in ce mai mult. Te multumesti cu ce ai si iubesti putinul pe care autoarea ti-l da. Asta face cartile atat de speciale.

Stilul autoarei este un simplu, ne necesitand o imbogatire a limbajului, o inflorire a replicilor, o impopotanare de detalii si incurcaturi de evenimente. Este exact asa cum orice cititor si-l doreste. Cate putin din toate.

Povestea este una care v-a ramane pentru cu voi si care va v-a pune la indoiala intreaga viata. Este minunat sa vezi cate poti invata din carti, si mai ales provenind de la o autoare atat de tanara, avand atatea ganduri pe care vrea sa le imparta cu noi. Sper ca, cartile acestea sa fie citite de fiecare roman (care sties a citeasc) si de ce nu, poate, sa fie ceva BIG si peste oceane pentru ca aceste carti merita stiuta si impartatsita cu fiecare om cu care ai contact.

Primul volum are 460 de pagini, volumul doi 300 de pagini, coperta paperback si au aparut la Editura Smart Publishing. Cartile pot fi comandate de pe site-ul autoarei teresawojcik.ro.

Trailer:

„Sunt de parere ca arta nu este neaparat un lucru, ci mai de graba o cale. Arta e ordine, e certitudine si armonie.”