vineri, 30 august 2013

Recenzie Magazinul de sinucideri

MAGAZINUL DE SINUCIDERI de Jean Teulé



Intr-un viitor indepartat, in Orasul Religiilor Disparute, singura speranta de a evada din derizoriul cotidian este elegantul Magazin de sinucideri al familiei Tuvache. Aici se gasesc toate cele necesare unei sinucideri stilate, personalizate, teatrale, care sa faca cinste sinucigasului – pesti otravitori, decoruri si costume de harakiri, cocktailul letal al zilei, sarutul mortii.



Toti membrii familiei - care poarta numele unor sinucigasi celebri - impartasesc parerea ca viata e o mare deziluzie si ca trebuie curmata cat mai repede. Toti, in afara de mezinul Alan, care este de un optimism incurabil. Treptat, sumbrul Magazin de sinucideri tinde sa se transforme intr-un coltisor vesel si luminos. Iar comertul cu lipsa de speranta pare sa se duca de rapa...



,,Un exercitiu de umor negru extrem de reusit... O carte proaspata, dar erudita; lucida, dar optimista; satirica, dar revigoranta." Le Magazine Littéraire



My opinion:


Am vazut atat de multa lume care a citit acesta carte si am zis de ce sa nu o citesc si eu.Recunosc ca nu am citit recenziile deloc.Vroiam sa fiu suprinsa.Si chiar am fost.Ingrozita mai bine zis.





Deci totul incepu intr-un viitor foarte indepartat,unde lumea nu mai este ceea ce a fost.E plina de tristete,poluari si nefericire.Toata lumea vrea sa-si puna capat zilelor,si unde poti sa faci asta?La magazinul de sinucideri.Ei au acolo tot ce iti trebuie.De la sfoara,pietre,pana la otravuri.Ceea ce ma ingrozit este usurinta cu care se vorbeste despre moarte mai bine zis de sinucidere.Inteleg ca pana la urma tot murim,insa nha..





Insa totul se schimba cand in casa celor doi Tuvache se naste al treilea copil in urama unui experiment,daca ii sa zic asa.El este al treilea copil al familei.Toti spera sa fie la fel ca si ceilalti doi,deprimati si cu dorinta de a muri cat mai currant.Insa au o supriza.Pentru ca acest baiat rade,e dragut cu oameni din jur,vesel.



Si se pare ca pana la urma baiatul acesta reuseste sa schimbe lumea treptat treptat cu veselia lui.Ma bucurat asa de mult cand am citit despre schimbare,topaiam in casa de fericire.








Si dupa..Boooom.








Totul este anapoda.Chiar nu ma astteptam la acest final.Eu una sunt fana a finalurilor nefericite si indecise,insa asta m-a cutremurat din toate temeliile.In fine.pot sa va spun ca este prima carte diferita diferita pe care am citit-o anul acesta.Si ma bucura foarte mult.Cred ca nici eu intr-o mie de ani nu m-as fi gandit la o asemenea poveste.Merita sa o cititi,mai ales ca e scurta.



Si mai presus de toate s-a facut si film.Sunt curioasa cum e.Am sa ma uit cu siguranta la el.





Pot sa spun ca coperta mi-a placut enorm de mult,insa si acesta varianta e dragutza.Ce parere aveti?

Cartea are 114 pagini,format 130x200,coperta brosata.O puteti comanda de pe site-ul editurii All.



Enjoy!




Un comentariu:

  1. micul Alan rezultatul unui prezervativ rupt:), un adevarat misionar! a purificat locul ca sa zic asa....mie mi-a placut mult cartea, am vazut si animatia, ti-o recomand, finalul e diferit, si este fericit!

    RăspundețiȘtergere